Monday 28 March 2016

Bilişsel Felsefe- Evrensel-insan Zihniyeti

https://www.facebook.com/Bilişsel-Felsefe-780620452068584/

Evrensel-insan zihniyeti her turlu insanoglu yapilandirilmisliginin bilisselligi ile; bu yapilandirilmis gercekligin sorununun yapi ve isleyisini temelden ve kokten cozucu ve bozucu bilginin bilimsel ve bilissel aciklamasini ve dusuncesini; qua felsefesi, serbest dusunurluk devrimci sorgulama ile insanin numenal/zihinsel insanliginin devrimini, yasamina iliskisine duzenine sistemine ve her turlu kurumlasmasina yonelik hedefin analojik ve mana cikarsama ve mana turetmesi temelinde surekli suregelen bir surecin caga bilime degisimine yenilenmesine yonelik olarak kritik, analitik, diognastik dile getirimini yapmaktadir.


Bilişsel felsefe, bilimsel olmak vasfı ile başta bilim, felsefe ve her ikisinide tüm konularındaki Bilişselliğin içerir.
Buradaki bilişsellik tamamen insanoğlu zihninin yeti ve öğelerinin felsefi ve bilimsel bilişsellik temelindeki işletilmesidir.
Beynin doğal kullanımı, ya da hafızadakinin aynen kullanımı değildir.İnsanoğlu beyninde yer etmiş kalıcı, uzun ömürlü değişmeyen değerlerin sorgulanmasına yöneliktir.

Bilişsel bilimin felsefesi, Bilişselliğin bilimsel çalışmasına yönelen, tüm felsefi başlıkları kapsar.

Bilişsellik aralarında dikkat, bellek, dili kullanma ve anlama, öğrenme, muhakeme, problem çözme ve karar verme gibi bir grup zihinsel süreç için kullanılan bilimsel terimdir.
Bilişsellik, bilgi birikimini ve değişen tercihleri kullanarak alınan bilgiyi işleme yeteneğidir. Bilişsellik ya da bilişsel süreçler doğal ya da yapay; bilinçli ya da bilinçsiz olabilir. Bu süreçler, dilbilim, anestezi, nöroloji, psikiyatri, psikoloji, felsefe, antropoloji, sistem bilimi ve bilişim bilimi dallarında farklı bağlamlarda farklı açılardan analiz edilirler.

BİLİŞSEL (COGNİTİVE) YAKLAŞIM:
Bilim ve biliş (cognition) olguları hep insanın ilgisini çekmiş, değişik yaklaşımların konusu olmuştur.
Bilgi edinme ve bilinçli duruma gelme sürecinin öğrenme, davranış üzerindeki etkileri psikolojinin konusunu oluşturur.
Çağdaş biliş anlayışında iki yaklaşım göze çarpar. Bunlardan biri Bilgi işlemi yaklaşımdır. Bunda düşünceyi ve usavurma (akıl yürütme) süreçlerini açıklamak amaçtır. Bu yaklaşım insan zihnini çeşitli programlara göre bilgi edinmek, bilgiyi işlemek, depolamak ve kullanmak üzere tasarlanmış gelişkin bir bilgisayar sistemi olarak ele alır.
Diğer yaklaşım Jean Piaget’nin çalışmalarına dayanan yaklaşımdır. Gelişme psikolojisi alanındaki çalışmaları ile tanınan Piaget, çocuğun yetişkinliğe değin bir dizi zihinsel gelişim evrelerinden geçtiğini savunmuştur. Piaget, çocukta dört gelişim evresi saptamıştır. Piaget’nin gelişme ile ilgili görüşleri eğitim anlayışında değişiklikler getirmiştir.
Belli kavramların özümlenebilmesi için zihinsel gelişmede belli aşamaların tamamlanmış olmasının gereği anlaşılmıştır. Öğretmenin görevi çocuğa yanlızca bilgi aktarmak değil, ona dünyayı keşvetmesinde rehberlik etmektir.
ABD’li psikolog ve eğitimci Jerame S. Bruner, küçük çocuklarda algı, öğrenme, bellek gibi biliş biçimleri konularındaki çalışmaları ile eğitim anlayışında etkili olmuştur. Çalışmaları, ders proğramlarının yeniden düzenlenmesini sağlamıştır. Bruner’e göre; bütün çocuklarda doğal bir merak ve değişik konulara ilgi vardır. Hangi gelişim amacında olursa olsun her çocuğa uygun biçimde verilmesi koşuluyla her konuyu öğretmek mümkündür

Evrensel-İnsan zihniyeti, bireyin kendine, çevresine, insanlığa ve her şeye bilişsel yaklaşımdır.
Bilişsel yaklaşım, insanoğlu beyninin bilimsel temelli ve çağdaş yaklaşımdır.
Bilişsel yaklaşım, şöyle tasvir edilir.
Biliş, insanın, kendini, türünü doğayı, evreni ve üzerindeki tüm fenomenler ile dünyayı tanımaya ve anlamaya yönelik zihinsel etkinlikleridir.
Bilişsel yaklaşıma göre insan diğer canlılardan farklı olarak dikkat, algı, düşünme gibi zihinsel süreçlerle etkin bir canlı olarak çevresini anlar ve yorumlar. O halde davranışları biçimlendiren bilişsel süreçlerdir. Bilişsel süreçler insanın gelişim aşamalarına göre sırayla ortaya çıkar.
İnsanı gelişmiş bir bilgisayar sistemi olarak gören bu yaklaşım, insan zihninin bilgi edinmek, bilgiyi işlemek ve depolamak gibi işlemler yaptığı görüşündedir. Bilişsel yaklaşım, kendine özgü eğitim anlayışları da geliştirmiş, öğrenmenin gerçekleşmesi için gelişim aşamalarının tamamlanması gereğini vurgulamıştır.

Yukaridaki linkte ve bu blogda felsefenin zihine, insana insanliga, etige, metafizige, kisaca insanoglu beyninde bilissel olarak bitirilmis kalici ve uzun omurlu yer etmis her turlu deger veri ve tabunun, sorgulanmasi, aciklanmasi ve kavraminin anlam ve icerigi uzerine ait tum basliklar, bilissel felsefeye dahildir.

Evrensel-Insan - Yapılandırmacı Epistemoloji/Qua Felsefesi/Bilişsel Bilim/Serbest Düşünürlük/Devrimci Sorgulama/(Zihinsel)Numenal Devrim - Evrensel-Insan Zihniyeti

No comments:

Post a Comment