Friday 11 July 2014

Turk/Kurd Kavramlari-Aynilik/Farklilik-Qua Felsefesi

Basliktaki "turk/kurd kavramlari ozeline gecmeden once; "aynilik/farklilik" ile ilgili bir aciklama yapmak gerekiyor.

Mantikta tume varimi "farklari aynilamak" ve mantikta tumdengelimi " ayniyi farklamak" olarak aciklarsak, daha bir net algilanacagi gorulur.

Iste buradaki ilk tartisma farklari aynilayan ile, ayniyi farklayan arasindadir.

Ana sorun ise her ikisi de kendi farkindan bu tartismayi yaptiklarinin bilinc ve farkinda degillerdir.

Yani bir fark, ya farklari aynilar; ya da bir fark ayniyi farklar.

Iste burada qua felsefesinin en onemli bilisselligi FARKIN FARKINDA OLMAK FAKAT HIC BIR FARKTAN YOLA CIKMAMAKTIR.

Cunku sorun zaten farktan yola cikistir ve tartisma ayni cikis noktasindan basladigi halde farkin biri kendi farki ile aynilar, farkin digeri ayniyi farklar.

Simdi bu temelde Turk ve Kurd kavramlarini inceleyelim.

Ilk yapmamiz gereken ayniyi bulmaktir. Peki nedir bu iki kavramin ortak aynisi?

Ikisinin de milliyet olmasidir.

Ikincisi farkin farkina varmaktir. Nedir fark turk ve kurd kavramlari farkidir. Yani eger bu iki milliyet ayni olsa idi, farkli iki kavram olmazdi.

Simdi tartismamizin iki ucu olan turk ve kurd kavramlarini aynilik ve farklilik olarak ortaya koyalim.

Turk farki ile tume varim, farklari aynilamak olarak "herkes turktur" temelinde turk ve kurd milliyet farklarini turk farki temelinde millette aynilamaktadir. Dolayisiyle turk farki ile tumdengelim yani ayniyi farklamak demek; TURK ILE KURDU AYIRMAK/BOLMEK demektir.

Kurd farki ile ve kurd milliyeti fark algisindan dolayi, baslangic noktasi tume varim degil; tumden gelimdir. Yani ayniyi farklamak. Bu su demektir "biz ayni millet olabilmemiz icin kurd milliyeti farkinin ortaya konmasi gerekir" Iste bu gerceklesirse, kurd turk ve kurd farkini BIRLESTIREREK AYNILAYACAKTIR.

Goruldugu gibi, mantikta baslangic farki ve algisi her iki farkli kavrami tamamen zit iki kutba goturmektedir. Simdi ayni sekilde bu iki farkli bakis acisinin ayni noktada nasil ve neden birlesebildigini gosterelim.

Turk farkindan bakis acisi eger, millet ayniliginda ayniyi kurd farkinin farkina vararak ayirmaz yok saymaz ve KENDINDEN FARKLAMAZSA; o zaman farklari aynilamis olur. Yani kurd farkinin farkina varmis olur.

Kurd farkindan bakis acisi eger, milliyet farkliliginda farkladigi turku, millet ayniliginda algilar ve FARKLARI AYNILARSA, o zaman farklari aynilamis olur ve boylece ayni noktada birlesirler.

Ya da Turk kendi farkindan kurd farkini algilamazsa, ve kurd kendi farkindan turk farkini aynilamaszsa; her ikiside BIRIBIRINDEN AYRILIRLAR.

Kisaca birlikte olabilmek, FARKLARIN AYNI DA BIRLESEBILMESI ile mumkundur. Bu da iki turlu olur, ya turk kurd farkina varir, ya da kurd kendini turk ile aynilar.

Iste bu temelde ayrilma/bolunme ya da birlikte yasama olanagi farklarin kendi farklarini nasil bir ayni da birlestirebilmesine baglidir. Eger ayni da birlesemezlerse, ayrim kacinilmazdir.

Buradaki qua felsefesinin en buyuk ozelligi hem kavramlara hem de konuya KENDI FARKINDAN DEGIL; DISARIDAN VE NOTR BAKMASIDIR.

Yani qua felsefesinde ne bir turk ne de bir kurd farkindan konuya bakis yoktur. Ikisinin de disindan ve ikisinin hem aynilik hem de farklilik farkindaliginin bilisselligi ile konu ve kavramlarin tum resmini vermektedir.

Aslinda bu konu ve kavramlar birer ornek olarak alinabilir ve qua felsefesi her kavram ve konunun aynilik farklilik farkindaligini ayrilik/bolunme ve birlestirme/birliktelik olarak olabilme olasiliklari ile ortaya koyar.
__________________
Evrensel-Insan - Yapılandırmacı Epistemoloji/Bilişsel Bilim/Qua Felsefesi/Serbest Düşünce/Devrimci Sorgulama/Zihinsel Devrim - Evrensel-Insan Zihniyeti

No comments:

Post a Comment